Adem, mantra, ontspanning

We beginnen met praanaayaama (adem) waarin we oefenen met bhastrika, kapalabhati, ritmische buikadem etc. Daarna ontspannen we bewust het lichaam in de zithouding en herhalen we minimaal 6 maalaas lang de mantra van die dag waarbij we de voor- nazing methode gebruiken. We eindigen met een liggende yoga nidraa (diepe ontspanning) van minimaal 20 minuten.

De les is bedoeld voor iedereen die wil oefenen met de basis technieken van praanaayaama, mantra japa en yoga nidra. Omdat de deelnemers thuis oefenen, kunnen we geleidelijk aan de duur en intensiteit van de oefeningen opvoeren. Hierdoor kan de verdieping plaatsvinden. De les kan hierdoor soms wat uitlopen.

Je kan aan de les meedoen in de zaal van Anna Yogacentrum of de les meevolgen via zoom. Voor beide opties kan je je inschrijven via het lesrooster van momoyoga.

Iedereen die al een tijdje bij ons op les zit, kent de technieken voldoende om mee te kunnen doen. Als je zelf nog niet of weinig met de technieken hebt geoefend, kan deze les zwaar aanvoelen. Het is dan zaak om qua uithoudingsvermogen rustig op het niveau van de les te raken. Hiervoor is een on-demand-training in de maak. Door eerst de training te doen, kan je de les daarna goed volgen zonder iets te forceren. Zodra de training af is zie je de video's vanzelf in de afdeling 'video' van momoyoga verschijnen. Dit zal in de loop van het najaar zijn.

Docent